5 sposobów na wzmocnienie Twojej marki

5 sposobów na wzmocnienie Twojej marki

„Teraz to jest ciężki czas w biznesie, bo wszystko drożeje i klienci są mniej skłonni wydawać pieniądze na to, co robię”. Nie! Teraz jest ciężko, jeśli nie masz zbudowanej marki, trafnej komunikacji i rozsądnych zasięgów. Ale możesz to wszystko nadrobić i nie zajmie Ci to wcale pół roku. Jak? Proszę bardzo, przygotowałam dla Ciebie listę 5 sposobów na to, by wzmocnić markę od zaraz

1. Zrób badanie z klientami

Poznanie lepiej Twoich klientów: ich potrzeb, obaw, obiekcji, a także powodów, dla których Ci zaufali, to gigantyczny zasób inspiracji do działania. Na podstawie takiego badania możesz zaplanować zmiany w ofercie, zmiany w komunikacji, określić, jak duża jest luka między oczekiwaniami a tym, co dowozisz. Dopracujesz swoje persony i stworzysz dla nich lepsze treści. Pamiętaj o tym, by w badaniu zapytać o silne i słabe strony Twojej marki, a także o oczekiwania wobec idealnej marki, która zajmuje się tym, co Ty. Najłatwiej zorganizować takie badanie w formie ankiety, ale możesz zyskać nieco więcej informacji, jeśli zdecydujesz się na wywiady telefoniczne. 

Bonus: poznasz język, jakim posługują się Twoi klienci, a nawet całe zwroty dotyczące Twojej marki, które będziesz mogła użyć w komunikacji. Najlepszymi copywriterami Twojej marki są właśnie Twoi klienci!

2. Przygotuj komunikację trafiającą prosto do serc klientów

Jeśli odrobiłaś zadanie z punktu pierwszego, masz już z górki. Znasz swoich klientów i wiesz, gdzie ich boli. Bazuj na tym, planując swoje treści i oferty. Znajdź te najbardziej palące problemy, za których rozwiązanie są gotowi zapłacić natychmiast. Jeśli problem klienta jest letni – będzie zwlekał. Twoja marka może oferować mu tabletki przeciwbólowe (niezbędne, by poradzić sobie z problemem) albo witaminy (spoko je mieć, ale w sumie to teraz muszę wydać pieniądze na ważniejsze rzeczy).

Przemyśl swoją komunikację tak, by pokazywać Twoją markę i ofertę jako środek przeciwbólowy na palący problem. Naciskaj paluchem tam, gdzie klient czuje dyskomfort. Pokazuj, że dobrze go rozumiesz i mu pomożesz uśmierzyć ten ból. 

3. Wzmocnij wiarygodność Twojej marki

Zbierz i wyeksponuj w komunikacji dowody na skuteczność Twojej oferty (opinie, case studies, metamorfozy klientów, Twoja historia od 0 do bohatera, print screeny pokazujące, że dowozisz efekty), a także wszelkie inne uwiarygadniacze (doświadczenie, nagrody i wyróżnienia, publikacje w branżowych mediach, występy gościnne na live’ach i w podcastach, liczba przeczytanych książek, liczba wysyłanych codziennie zamówień, podkreślanie jakości i pochodzenia materiałów, z których powstają Twoje produkty itd.). O uwiarygadniaczach napisałam osobny post – sprawdź koniecznie! 

4. Odkryj swoje „Dlaczego” i wyeksponuj je w komunikacji

Po co powstała Twoja marka? Oczywiście po to, żeby zarabiać pieniądze, ale poza tym? Jakie jest jej powołanie? Czy Twoja marka ma z czymś walczyć – z jakimiś przeciwnościami, sytuacją dotykającą ludzi, sytuacją w branży? Kto lub co jest Twoim wrogiem? To nie konkurencja, ale np. biały cukier, słaba edukacja, dyskryminacja.

A może Twoja marka ma walczyć o wartości, z którymi chce żyć w zgodzie, np. jakość, zdrowie, sprawiedliwość? Jak Twoja marka chce zmieniać świat? Jak taki idealny świat powinien wyglądać?

Twoje “dlaczego” może mieć bardzo silny ładunek emocjonalny, który sprawi, że Twoja marka już nigdy nie zginie w tłumie konkurencji. Klienci do Ciebie przyjdą, bo wierzą w to, co Ty.

5. Zadbaj o spójność i atrakcyjność wizualną

Wszystkie Twoje grafiki, materiały marketingowe, a także te dla klientów, powinny być spójne wizualnie i estetyczne. Wybierz 3-5 kolorów, 1-2 fonty, 1 motyw przewodni i nie szalej z coraz to nowszymi szablonami z Canvy. Wizualny misz-masz ujmuje Twojemu profesjonalizmowi, za to wizualny ład podkreśla, że masz wszystko przemyślane. Pozwala Ci się też na stałe wyróżnić pośród innych, bo odbiorcy szybko zapamiętają, że zielony+szary to kolory Twojej marki. 

To ważne: styl wizualny Twojej marki powinien pasować do osobowości Twojej marki, Twojego poziomu cen i docelowego klienta. Nie ma nic gorszego, niż marka próbująca sprzedawać oferty premium, której wizerunek sugeruje zupełnie inny poziom cen (np. poprzez brak premium ozdobników, wizualny nadmiar, zbyt intensywną paletę kolorów, nieprofesjonalne zdjęcia, przeciętną typografię). Zadbanie o wygląd Twoich materiałów marketingowych pozwoli Ci wejść na wyższy poziom z Twoją marką – nawet, jeśli nie zrealizujesz wszystkich wcześniejszych punktów z tej listy.

Wiesz już, co masz robić. W razie, gdybyś potrzebowała wsparcia – napisz do mnie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.