Czy Twoja marka jest wiarygodna? O Reasons To Believe

Czy Twoja marka jest wiarygodna? O Reasons To Believe

Żeby inni mogli zaufać Twojej marce, musi być wiarygodna. A żeby była wiarygodna, musi mieć jakieś… uwiarygadniacze. Tak potocznie nazywam RTB, czyli Reasons To Believe, a po polsku: powody, by uwierzyć marce. Co to takiego i jak możesz dodać RTB do swojej marki? 

Czym są uwiarygadniacze, czyli RTB?

RTB to wszelkie dowody, które potwierdzają, że znasz się na tym, o czym mówisz i co robisz. Jeśli dajesz klientowi jakąś obietnicę (np. że dzięki współpracy z Tobą zacznie zarabiać więcej pieniędzy), musisz mieć na to jakieś uwiarygadniacze. Co to może być?

  • Duże liczby (np. ilu klientów już obsługiwałaś, ile masz lat doświadczenia),
  • społeczne dowody słuszności (opinie klientów, zdjęcia klientów z Twoimi produktami, chwalenie się nazwami klientów),
  • certyfikaty, nagrody i inne zewnętrzne potwierdzenia Twojej ekspertyzy.

A jeśli nie masz nic takiego, na początku Twoim RTB będzie wiedza, którą się dzielisz.

Przykłady RTB

  1. wykształcenie, certyfikaty, szkolenia,
  2. doświadczenie zawodowe,
  3. organizacje branżowe, wolontariaty,
  4. liczby, fakty, historia Twojej marki,
  5. społeczne dowody słuszności (opinie, zdjęcia od klientów, nazwy i logotypy klientów, case studies, prezentacja projektów zrealizowanych dla klientów),
  6. przyznane nagrody i wyróżnienia,
  7. treści, którymi się dzielisz,
  8. publikacje w branżowych mediach,
  9. występy gościnne na live’ach i w podcastach,
  10. surowce i materiały, z których powstają Twoje produkty,
  11. informacje o tym, ilu klientów już Ci zaufało, ile zrealizowałaś projektów, ile wysyłasz zamówień każdego dnia

Gdzie wykorzystać RTB?

  1. w opisie „O mnie” na stronie internetowej
  2. w formie sekcji z ikonami na stronie internetowej 
  3. w wyróżnionej relacji „O mnie” na Instagramie
  4. jako seria treści z opiniami, rezultatami klientów lub case studies
  5. w ofertach dla klientów
  6. wplatając je od czasu do czasu w codziennej komunikacji marketingowej

Jakich uwiarygadniaczy używasz najczęściej w swoim biznesie? A może potrzebujesz dopiero je zdobyć? Budowanie zaufania to jeden z kroków do wzmocnienia siły Twojej marki. Chcesz poznać pozostałe? Sprawdź ten tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.